دفاع مالیاتی مشهد

بررسی مراحل دفاع مالیاتی و روش های پیشگیری از آن

استخدام وکیل برای ارائه خدمات دفاع مالیاتی مشهد، کمک می‌کند تا هزینه‌های شما به شکل قابل توجهی کاهش یافته و بتوانید از حل پرونده‌های مالی خود اطمینان کامل داشته باشید.

ضرورت دفاع مالیاتی

مالیات و پرونده‌های مربوط به آن، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هر شرکت و سازمانی است. اداره دارایی هر ساله مدارک و مستندات مالی شرکت‌ها را بررسی نموده و بر اساس آن میزان مالیات هر شرکت را مشخص می‌کند.

در برخی از موارد مقدار مالیات مشخص شده توسط اداره دارایی، بیش‌تر از میزان منطقی آن است و این موضوع موجب می‌شود تا شرکت‌ها به دنبال راه حلی برای کاهش آن باشند. در این گونه مواقع ضرورت به کار گرفتن وکیل یا مشاور برای خدمات دفاع مالیاتی مشهد بیش‌تر از همیشه احساس می‌شود.

وکیل یا مشاور مالیاتی  با توجه به اطلاعات بالا و تسلطی که بر روی بندها و تبصره‌های قانونی دارد، تمامی تلاش خود را برای کاهش مالیات به حداقل میزان ممکن، به کار می‌گیرد.

مراحل دفاع مالیاتی

افراد متخصص برای احقاق حق مودی، از یک سری مراحل پیروی می‌کنند که به  شرح زیر است:

·       بررسی شکایت در اداره امور مالیاتی

بر اساس قانون، تا 30 روز  پس از ابلاغ مالیات، فرد مودی یا نماینده او مهلت دارد تا مدارک و ادله خود را به اداره امور مالیاتی ارائه دهد و بر اساس آن برای کاهش میزان مالیات درخواست دهد.

بسیاری از پرونده‌های مالیاتی در این مرحله مرحله رتق و فتق شده و مختومه اعلام می‌شوند. وکلای متخصص در حوزه مالیات با توجه به تجربه خود تلاش می‌کنند تا فرایند دفاع مالیاتی مشهد را در کوتاه‌ترین زمان به نفع مودی به اتمام برسانند.

·        ابلاغ پرونده به هیات حل اختلاف مالیاتی

در صورتی که بین مودی و اداره امور مالیاتی توافقی حاصل نشود، درخواست به هیئت حل اختلاف مالیاتی ابلاغ می‌شود. هیئت حل اختلاف متشکل از قاضی، نماینده سازمان امور مالیاتی و نماینده مودی است.

در صورت عدم توافق در این مرحله نیز، فرد مودی تا 30 روز فرصت دارد تا به رای پرونده اعتراض کند که در این صورت پرونده به شورای عالی مالیاتی ارجاع داده می‌شود.
·        بررسی در شورای عالی مالیاتی
پرونده در شورای عالی مالیاتی بررسی شده و در صورتی که رأی به نفع مودی باشد، پرونده به اداره مالیاتی بازگشته و تحت نظر هیئت حل اختلاف جدید، بررسی می‌شود. در صورت رد شدن درخواست، مودی می‌توان شکایت خود را به وزارت اقتصاد ارجاع دهد.
·         هیئت وزارت اقتصاد
هیئتی 3 نفره که توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب شده تشکیل می‌شود و به پرونده رسیدگی می‌کند. اگر پرونده در این مرحله نیز تأیید نشود، به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می‌شود.
·        آخرین گام، دیوان عالی اداری
بررسی پرونده در دیوان عالی اداری، از حوزه قوانین مالیاتی خارج شده و به حوزه دادگستری مربوط می‌شود. در این مرحله مودی با اختیار کردن وکیل دادگستری شکایت خود را در دیوان عالی اداری بررسی می‌کند.
فرد مودی مالیاتی تا سه ماه پس از صدور رای هیئت وزارت اقتصاد، فرصت دارد تا پرونده را به دیوان عدالت اداره ارجاع داده و احقاق حق کند.
لایحه دفاع مالیاتی چیست؟
مشمولان پرداخت مالیات، برای دفاع از حقوق خود می‌توانند لایحه‌ای تحت عنوان لایحه دفاع مالیاتی تنظیم کرده و به مراجع حل اختلاف ارائه دهند. تنظیم لایحه یکی از حساس‌ترین مراحل در دفاع از پرونده‌های مالیاتی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل ضرورت دارد تا فرایند آن تحت نظر افراد متخصص طی شود.

وکیل مالیاتی با تجربه و دانشی که دارد و با بررسی کامل پرونده شما، بهترین لایحه را تنظیم نموده و تلاش خود را به کار می‌گیرد از حداقل میزان مالیات بهره‌مند شوید.

حل پرونده های مالیاتی در کم ترین زمان

خدمات دفاع مالیاتی مشهد یکی از حساس‌ترین مسائل حوزه حسابداری به شمار می‌آید که اگر فرایند آن تحت نظر افراد متخصص طی شود، در کوتاه‌ترین زمان قابل حل است.

برای آنکه بتوانید با خیالی آسوده از حل پرونده‌های مالیاتی خود اطمینان داشته باشید، باید بررسی آن را به مجموعه‌ای با تجربه و خوش‌نام بسپارید.

موسسه حسابرسی کیان محاسبان، به عنوان یکی از خوش‌نام‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه حسابداری، به پرونده‌های مالیاتی شما رسیدگی کرده و تمامی امور حسابداری شما را بر عهده می‌گیرد.

سوالات متداول

دفاع مالیاتی چیست؟

دفاع مالیاتی فرایندی است برای کاهش مالیات پرداختی شرکت‌ها به حداقل میزان ممکن.

پروسه دفاع مالیاتی از چند مرحله تشکیل می‌شود؟

پروسه دفاع مالیاتی ممکن است تا 5 مرحله طول بکشد؛ البته وکلای متخصص کیان محاسبان با دانشی که دارند، تلاش می‌کنند تا پرونده شما در کم‌ترین زمان ممکن حل شود.

لایحه دفاع مالیاتی چیست؟

این لایحه توسط وکیل متخصص در حوزه‌های مالیاتی تنظیم شده تا از حقوق مودی دفاع شود.

مجید رضایی
مجید رضایی مدیر سایت