معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری برای فروشگاه

اگر شما دارای فروشگاهی هستید و خرید و فروش را انجام می‌دهید حتما باید از بهترین نرم افزارهای حسابداری  برای فروشگاه استفاده کنید تا امکان فروش راحت‌تر، آسان و سریع‌تر را برای شما فراهم می‌کند. امروزه نزدیک به 400 نرم افزار حسابداری در کشور وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما مهم این است که بهترین نرم افزار را انتخاب کنید که در سطح کشور شناخته شده تر و رایج‌تر بوده و به راحتی بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

 10 تا از بهترین نرم افزارهای حسابداری  برای فروشگاه

قبل از انتخاب نرم افزار حسابداری باید به رایج‌بودن و بهترین نرم افزارها در سطح کشور دقت کنید زیرا هر چه یک نرم افزار رایج‌تر بوده باشد دسترسی به آن آسان‌تر است.

1– نرم افزار پرنس: این نرم افزار تمام کارهای مالی، تولیدی، انبارداری و…. را انجام می‌دهد.مزایای نرم افزار پرنس شامل: صفحه فروش سریع، چاپ دفترچه اقساطی، ثبت فاکتور امانی، کارت خرید، اتصال به دستگاه کالرآی دی و… است.

2– نرم افزار هلو: این نرم افزار برای انواعی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای طراحی شده است و کارهای مانند: ثبت مشخصات محصول، انبارداری و… انجام می‌دهد از مزیت‌های نرم افزار هلو شامل: پایین آمدن درصد خطا، افزایش سرعت در اجرا، امکان محاسبه دقیق و…. است.

3– نرم افزار محک: این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای فروشگاه است و در دو قالب متفاوت یک قالب سری عمومی برای کارهای متوسط رو به پایین و یک قالب تجاری برای کسب وکارهای متوسط رو به بالا ارائه می‌شود، همچنین با این نرم افزار می‌توانید کارهای مانند: صدور فاکتور، سیستم مدیریت حقوق، عملیات مالی، مدیریت منابع و…. انجام می‌دهد.

4- نرم افزار دشت همکاران سیستم:  این نرم افزار از پرفروش‌ترین نرم افزارهای حسابداری است که شامل دو نوع راهکاران و سپیدار است. نرم افزار دشت برای فروشگاه‌ها، طلافروشی، آرایشی و بهداشتی و…..طراحی شده، همچنین این نرم افزار بسیار فراگیر بوده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

5– نرم افزار پارسیان: این نرم افز..ار در سال 1383 در اصفهان تولید شد به دلیل ویژگی‌هایی که نرم افزار پارسیان دارند به عنوان نرم افزار فروشگاهی محسوب می‌شود، همچنین در 4 نسخه ساده، ویژه، پیشرفته و جامع ساخته شده که از کاربردهای آن شامل: مجهز به سیستم حسابداری، خرید، انبارداری، فروش، حقوق، دستمزد و…..است.

6– نرم افزار پارمیس: این نرم افزار اغلب به شکل موبایلی استفاده می‌شود و در سال 1383 در انواع مختلف شامل: پارمیس پرو مخصوص کارهای متوسط، پارمیس استار مخصوص کارهای بزرگ، پارمیس 360 برای کسب وکارهای کوچک است، همچنین این نرم افزار در چهار سری فروشگاهی، تولیدی، شرکتی و جامع ساخته شد و از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای فروشگاه محسوب می‌شود.

7– نرم افزار گیلاس: این نرم افزار برای مدیریت درآمدها و هزینه‌ها به وجود آمده است، همچنین از دیگر مزایای آن شامل: امگان ثبت چک، یادآوری دریافت و پرداخت چک‌ها و…بوده که در سال 1388 تاسیس کرد.

8– نرم افزار رافع: این نرم افزار در سال 1381 توسط شرکت تدبیر یارانه آسیا در سه نسخه اصناف، رافع 8 و رافع 2 تولید شد. رافع اصناف برای خرده فروشی و رافع 8 مناسب شرکت متوسط و رافع 2 برای سازمان‌های بزرگ طراحی شده است. رافع مجهز به سیستم‌های مالی، خرید و فروش انبارداری بوده که یک سال می‌توان به صورت  رایگان از آن استفاده کرد.

9- نرم افزار شایگان: این نرم افزار از قدیمی‌ترین و بهترین نرم افزارهای حسابداری برای فروشگاه است که در اوایل دهه 70 تولید شد و دارای امکاناتی از جمله: انبارداری، خرید و فروش، دریافت و پرداخت، دفتر چک و…است که با این نرم افزار می‌توان حسابگر بازرگانی، حسابگر ویژه، حقوق پرسنل، دستمزد و… را انجام دهد.

10– نرم افزار فانوس: این نرم افزار به شدت کاربردی و زیبا بوده که برای هر زمینه کاری مناسب است، همچنین  در نرم افزار فانوس از متدهای به روز استفاده می‌شود که با دانش حذاقل دانش حسابداری می‌توانید به راحتی استفاده کنید. از مزایای این نرم افزار شامل: مدیریت انبار، تولید بارکد، ثبت و چاپ فاکتورهای فروش، امکان چاپ سریع فاکتور و…. است.

رایج‌ ترین نرم افزار حسابداری

امروزه نرم افزارهای حسابداری، تنوع زیادی دارند اما باید رایج‌ترین و بهترین نرم افزارهای حسابداری برای فروشگاه را مانند: پرنس، هلو، محک، شایگان، فانوس و… را انتخاب کنید زیرا هر چه یک نرم افزار رایج‌تر بوده باشد دسترسی به آن آسان‌تر است و می‌توان به راحتی برای کارهای فروشگاه‌های، سوپر مارکت، طلافروشی‌ها و….استفاده کنید.

سوالات متداول:

  1. در هنگام خرید نرم افزار حسابداری باید به چه نکاتی دقت کنید؟

   این نرم افزارهای حسابداری باید به تمام نیازهای فروشگاه پاسخگو بوده و لازم است به نکاتی شامل : کاربری ساده، دسته بندی کردن محصولات، اتصال به انبار و ارائه گزارش فاکتورها و… دقت کنید.

2- معایب نرم افزار  هلو چه بوده است؟

معایب این نرم افزار شامل: عدم رعایت سر فصل‌های حسابداری، پشتیبانی ضعیف آن، ظرفیت پایین پیشتیبانی و… است.

  • 3- عایب نرم افزار  حسابداری شایگان چه بوده است؟

 معایب این نرم افزار شامل: هزینه خرید بسیار بالا، هزینه پیشتیبانی بالا، هزینه راه‌اندازی زیاد بوده باعث شده که بعضی از کاربران از محک رضایت نداشته باشند.

مجید رضایی
مجید رضایی مدیر سایت